sanenkel.reismee.nl

Weer terug in Raro

Dag allemaal!!

Ik wil toch nog even terug komen op ons vorige verhaaltje.. we hebben namelijk nog te zachtzinnig uitgedrukt hoe geweldig Aitutaki is... het is GEWELDIG!! Aitutaki is echt het paradijs!! Als er een hemel bestaat... dan ziet hij er zo uit!! Wat hebben we genoten!

We hebben eigenlijk alle dagen goed weer gehad.. het zonnetje scheen en we hebben lekker kunnen genieten van zon, zee en strand... Op zaterdag was het niet zulk mooi weer..
we zijn toen met de scooter naar het hoogste punt van het eilnad gegaan, vanwaar je een schitterend panoramisch uitzicht had! Er komen was niet gemakkelijk. Net als op Rarotonga is er op Aitutaki eigenlijk maar 1 goede weg. Deze loopt om het eiland heen. Om meer de binnenlanden in te komen moet je door zand- en kiezelpaden heenrijden.
Op de terugweg vanaf het uitkijkpunt reden we echt door de wildernis, gras dat tot onze knieen kwam en bergafwaarts... en... onze scooter begaf het! Maar goed we hebben hem gefixt en hebben het levend en wel tot ons hotel gebracht!

Op zondag ochtend zijn we naar de kerk geweest. De wat? Ja, de kerk. Dat is namelijk een hele belevenis hier. De dienst werd gehouden in het Maori, dus daar begrepen we geen snars van, maar voor, tijdens en na de dienst werd er gezongen. En dat was een waar spektakel!! De taal is zo bizar en mooi, dat de liederen ook gelijk heel bijzonder klinken, maar het aller bijzonderste is dat iedereen uit volle borst staat te zingen. Er waren circa 30 mensen in de kerk, maar er werd gezongen alsof er 300 waren!!! Schitterend gewoon!

Inmiddels zijn we weer terug in Raro. Gelukkig is het ook hier mooi weer! We genieten er dus nog even volop van, voordat we dadelijk naar de States gaan en weer allerlei bezienswaardigheden afgaan.

Dat was het even voor nu. We vinden het hartstikke leuk dat jullie zo meelezen/leven.

Tot gauw!

ada wil

wat een geweldige reis maken jullie !
nog veel plezier en moois de komende dagen
groeten
ada wil

Stefan

He Kelly, Sander. Zo te lezen vermaken jullie je prima. Veel plezier nog en geniet ervan.

Groetjes Stefan

PS Sander Vitesse wordt kampioen