sanenkel.reismee.nl

De Cook Eilanden: Aitutaki

Dag allemaal!

We zijn inmiddels goed en wel aangekomen in Aitutaki!

De vlucht er naar toe was zeer bijzonder. We zaten in een super klein vliegtuigje waar 14 man in kon en we keken zo de cockpit in. Vanuit het vliegtuig hadden we werkelijk een adembenemend uitzicht over Aitutaki!

Bji aankomst, jullie raden het vast al: regen!! Het lijkt een beetje een 'ding' te worden. Maar goed we proberen ons humeur er niet door te laten verpesten. We werden op het vliegveld wederom verwerlkomd met een mooie bloemenkrans en gingen naar ons hotel. We logeren in van die kleine tweepersoons hutjes vlak aan het water.. super mooi.

Aitutaki ligt in een lagoon met meerdere kleine onbewoonde eilandjes. Vrijdag hebben we een cruise gemaakt en hebben we ongeveer 75% van deze eilanden bekeken. En raad eens: vrijdag was het super mooi weer!

Voor we daadwerkelijk de eilanden gingen bezoeken hebben we eerst een aantal keren gesnorkeld. Duiken is hier niet nodig. Het water is zo helder en ondiep in de lagune dat je aan snorkelen genoeg hebt. We hebben de meest geweldige vissen gezien. Alle kleuren van de regenboog zijn langs gezwommen: vissen zo ontzettend blauw dat het leek alsof ze reflecteerden, gele vissen zo fel dat het bijna zeer deed aan je ogen, vissen met meerdere kleuren paars, roze, blauw, groen en geel allemaal over hun lijfje en we hebben zelfs de zeer bijzondere pacific vis gezien van bijna 2 meter lang! De vissen waren werkelijk in overvloed aanwezig, overal waar we keken zagen we vissen, we hebben werkelijk nog nooit zo'n mooie onderwaterwereld gezien!

En nu we het dan toch over het water hebben, moeten we ook het volgende even kwijt: dit is het mooiste stukje zee van heel de wereld. Het kleine stukje dat het menselijk oog kan zien, bevat soms wel meer dan 7 kleuren! Het water begint doorzichtig, echt zo doorzichtig dat we alles kunnen zien... dan wordt het een soort licht blauw die we niet kunnen beschrijven, gevolgd door pastel blauw, dan een beetje groen, indigo, turkoise en tot slot donker blauw! We hebben zo'n 300 foto's gemaakt alleen al deze dag! We beloven snel een aantal te uploaden!

Dat was het even voor nu, alle jarigen deze maand willen we op deze wijze feliciteren!

tot gauw!

ps: Rens als je de foto's van rarotonga al mooi vond, wacht dan maar tot je de foto's van Aitutaki ziet!!

Pap en mam

Jeetje, wel gaaf zo met een piepklein vliegtuigje over het mooiste water van de wereld vliegen. Zo hebben jullie er vast dubbel plezier van. En ik zou me niks verbazen als je die piloot nog zou kunnen vragen om het raampje open te zetten voor een beetje frisse lucht, mocht je het te warm krijgen.

Van de andere kant: als je bij aankomst op elk eiland bloemenkettingen krijgt uitgereikt, moeten die vliegtuigjes wel bijna als vliegende bloemenwinkels ruiken.

Zodadelijk gaan we weer ff naar jullie huis om te kijken of daar alles nog goed is. Post en plantjes nalopen en gelijk wat vuilniszakken bij jullie in de straatcontainer weggooien. We hebben er inmiddels 17 helemaal vol. En dat allemaal omdat we de "blauwe" kamer aan het aanpakken zijn. Je merkt dan dat van het een het ander komt.

Ik moet zeggen dat het leuk is jullie verhalen te lezen en er gelijk op te kunnen reageren. Ook de verhalen van de andere reageerders kijken we altijd ff na.

Ik geloof dat de tijd bij ons vergeleken met die van jullie een verschil van 12 uur oplevert, toch?
De eilanden liggen net ten oosten van de datumgrens. Dit houdt dus in dat morgen bij jullie later begint dan waar dan ook. Nee, dan is het goed dan snap ik het weer. Moet er wel telkens aan blijven denken.

Kusjes weer van ons.

de Q'tjes

Door jullie gedetailleerde beschrijving zwommen de meest mooi gekleurde vissen om mij heen in het meest helderblauwe water wat je je kunt voorstellen!
Helaas........toen ik mijn ogen opende lag ik in bad en hoorde de regen vallen op het dak.
Toch weer bedankt voor dit mooie verhaal en héél veel liefs voor jullie! xxxxx

Marije en Eliane

Lieve kel en Sander,
Vanaf de computer in het spinozagebouw en met de boeken en artikelen voor de studie om ons heen, kwijnen we ff weg bij jullie avonturen...Met jullie levendige omschrijvingen kunnen we ons een pijnlijk mooi beeld vormen van waar jullie nu zijn; en weet je wat? we gunnen het jullie helemaal! We hebben de zon gister jullie kant op gestuurd, want hier regent het nu...Is ie al aangekomen? Geniet ervan en blijf maar veel foto's nemen, dan kunnen we straks een beetje met jullie meegenieten.
dikke kus, Marije en Eliane

Kevin

Het lijkt me wel een hele belevenis om in zo'n klein vliegtuigje te zitten met zo veel mensen.